Wednesday 15 February 2012

Kerana mulut...

Bismillahirrahmanirrahim,

Kerana mulut kasih tercipta, kerana mulut hati terluka, kerana mulut badan binasa namun kerana mulut juga, pahala berganda.
Mulut tidak dapat disalahkan apabila seseorang mengeluarkan kata-kata yang kurang baik, menyakiti hati orang lain. Ia adalah dari hati.
Hati saya juga terlalu sensitif apabila ada yang berkata  perkara-perkara tidak baik. Tetapi saya harus sabar dan jangan mudah mengambil hati akan perkara-perkara kecil yang menyebabkan hubungan semakin jarak.

Doa kepada Allah agar Allah kuatkan hati saya, tidak mudah sensitif. Anggap yang bercakap itu kurang imannya (bolehkah saya anggap begitu, siapalah saya kan). Tapi utk menyedapkan hati, saya kira itu antara saya dan Allah. Bolehlah rasanya :)

Saya dalam proses untuk membaiki diri. Blog ini diwujudkan juga agar saya dapat berkongsi kepada 'sesuatu'. Bukan tak mahu kongsi kepada suami, rakan dll tapi menulis memberi kepuasan. Setelah diluahkan disini, saya yakin, saya boleh lupa.

Ehm, adik saya baru saja telefon. Saya rindukan dia. Lama hubungan kami terhenti. Saya mengharapkan ia bertaut kembali.



No comments:

Post a Comment